سه شنبه, 04 ارديبهشت 1397 ساعت 08:28

اطلاعات تکميلي

  • مدیرمسئول روزنامه عصراقتصاد مطرح کرد

ضرورت حمایت از رسانه ها به عنوان کالای ایرانی

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

عصراقتصاد:  سيف الله يزداني مدير مسئول روزنامه عصراقتصاد در نشست تخصصي "رسانه ها و حمايت از كالاي ايراني"كه در روز گذشته در دفتر مطالعات و برنامه ريزي رسانه ها برگزار شد در پاسخ  به مجري برنامه مبني بر روزنامه ها با گرايش هاي اقتصادي چه تأثيري در حمايت از كالاي ايراني دارند، گفت: صرف استدلال رسانه اي بر بد بودن موضوع در شرايط فعلي پاسخگو نيست و استدلال تحليلي لازم است.

وي با تأكيد به اينكه افزايش قيمت دلار سبب شد تا پديده اي به نام سرمايه در گردش جهش نداشته باشد ، افزود: تولید کنندگان با افزایش قیمت اولیه و سود بانکی، میزان سرمایه در گردش خود ر ا جبران کرده اند که در نهایت منجر به افزایش قیمت کالا شده است. این در صورتی بود که شاهد افزایش حقوق افراد نبوده ایم.

وی ادامه داد : این موضوع سبب شد تا کالای ایرانی به سمت کاهش کیفیت و مجعول شدن پیش برود.

یزدانی با بیان اینکه متاسفانه نمی توانند مشکلات تولید را حل کنند گفت: با صادرات سعی بر ماله کشی تولیدات داخلی دارند، در صورتیکه تولیدات داخلی کیفیت پایین و افزایش قیمت داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رسانه ها نیز تولید داخل محسوب می شوند، بنابراین باید مورد حمایت قرار گیرند گفت: در شرایط فعلی که رسانه ها درگیر مسایل خرده ریز مانند طرح ترافیک، بیمه و غیره هستند، کدام رسانه می خواهد از تولید حمایت کند؟

وی با اشاره به اینکه صرف حریص کردن مردم برای خرید کالای ایرانی بی فایده است گفت: متاسفانه کالاهای ما بی کیفیت هستند و این مساله قابل اجرا نیست.

یزدانی در پایان افزود: تنها عزم ملی در حمایت از کالای ملی در این مورد می تواند به حمایت از کالای ملی بیانجامد.

 

خواندن 361 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

جدیدترین عناوین

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری عصر اقتصاد بلامانع است. عصر اقتصاد مسئولیت مطالب از سایر منابع را عهده دار نمی باشد. 1395