دوشنبه, 11 تیر 1397 ساعت 09:00

اطلاعات تکميلي

  • اولین نمایشگاه هتل، رستوران، کافه و صنایع وابسته در تهران برگزار می‌شود؛

راهکاری برای جذب سرمایه‌های سرگردان

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

اکرم رضائی نژاد

عصراقتصاد: روز گذشته نشست خبری اولین نمایشگاه هتل، رستوران، کافه و صنایع وابسته با حضور دوتن از اعضای هیات مدیره برگزار کننده این نمایشگاه برگزار شد.

در این نشست امین کیانی، مدیر اجرایی و عضو هیئت رئیسه ستاد برگزاری اولین نمایشگاه هتل، رستوران، کافه و صنایع وابسته در پاسخ به سوال خبرنگار عصراقتصاد مبنی بر چگونگی و هدف از دعوت از سرمایه‌گذاران برای حضور در این نمایشگاه گفت: با توجه به سرمایه‌های سرگردانی که اکنون در بازار بوس و سهام وجود دارد برای جذب این سرمایه‌ها از سرمایه‌گذاران دعوت کرده ایم که در این نمایشگاه حضور یابند و فرصت‌ها را شناسایی کرده و برای سرمایه گذاری بر آنها تمرکز کنند.

امین کیانی، مدیر اجرایی اولین نمایشگاه هتل، رستوران، کافه و صنایع وابسته با بیان اینکه این نمایشگاه با مشارکت فعالان صنف رستوران، هتل و کافه برگزار می‌شود، اظهارکرد:‌ برگزاری نمایشگاه‌ها در کشور تاکنون به صورت نمایشگاه‌های پراکنده بوده است و با این نگاه که به صورت متمرکز و با همکاری تشکل‌ها و صنف‌های متعدد اما هم‌راستا با هم نمایشگاهی در این سطح برگزار نشده است.

عضو هیئت رئیسه ستاد برگزاری نمایشگاه افزود: صنایع وابسته متعددی به صنعت هتلداری، کافه و رستوران وابسته است و اولین نمایشگاه هتل، رستوران، کافه و صنایع وابسته فرصتی است تا دست‌اندرکاران، واردکنندگان تجهیزات و لوازم وابسته به این صنایع حضور فعالانه‌ای برای تسهیل فعالیت این صنوف داشته باشند.

کیانی خاطرنشان کرد:‌ دکوراسیون داخلی، مبلمان، تجهیزات آشپزخانه و رستوران و سایر کالاهایی که برای سرو انواع نوشیدنی‌ها در کافه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند از جمله رشته‌ها و کالاهایی هستند که می‌توانند کالا یا خدمات خود را در این نمایشگاه در معرض عموم علاقه‌مندان و فعالان این صنعت قرار دهند و دست‌اندرکاران این صنف با واردکنندگان و تولیدکنندگان این تجهیزات آشنا شوند.

به گفته مدیراجرایی اولین نمایشگاه هتل، رستوران، کافه و صنایع وابسته تاکید کرد:‌ برگزاری نمایشگاه فرصتی است تا واسطه‌ها را حذف و دست‌اندرکاران و فعالان این صنوف را با هم آشنا کند و صنایعی را که مرتبط با این صنوف هستند را به طور کامل شناسایی کند.

وی با اعلام این خبر که در مرداد سال جاری از اپلیکیشن جامعی که برای معرفی و آشنایی با فعالیت رستوران‌ها، کافه‌ها و هتل‌ها طراحی شده است رونمایی می‌شود، اظهار کرد:‌ تلاش شده است تا با استفاده از زیرساخت‌های مجازی مواد اولیه مورد نیاز رستوران‌ها، هتل‌ها و کافه‌ها براساس اصل قیمت، کیفیت و دسترسی بهتر در اختیار فعالان قرار گیرند و محصولاتی مانند لبنیات، پروتئین، شیرینی و سایر کالاها با استفاده از این شیوه عرضه می‌شود.

کیانی به مخاطبین خاص نمایشگاه نیز اشاره‌ای کرد و افزود:‌ در حاشیه نمایشگاه گالری‌ها نیز حضور خواهند داشت که در سه سرفصل هنرهای تجسمی را در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

وی از نهایی شدن حضور30 شرکت در این نمایشگاه خبر داد و افزود: مجوزهای لازم برای برگزاری نمایشگاه از اتاق اصناف، مجموعه نمایشگاهی برج میلاد و اماکن دریافت شده است و این نمایشگاه از 16 تا 19 مرداد آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه ستاد برگزاری اولین نمایشگاه هتل، رستوران، کافه و صنایع وابسته از انجام موافقت اولیه با آژانس‌های هواپیمایی خبرداد و افزود:‌ با 60 درصد از آژانس‌های مهم هوایی توافق‌های به دست آمده است.

  • آموزش نیروی متخصص در زمینه توزیع غذای سالم در رستوران

امین کیانی ادامه داد: صنعت غذایی ارتباط مستقیمی با سلامت  دارد، سلامتی انسان با مصرف غذای خوب و استاندارد، تضمین می‌شود. در نمایشگاه هتل، رستوران، کافه؛ مواد غذایی سالم را به مراجعان و بازدیدکنندگان نمایش می‌دهیم و استانداردهای منطبق بر سلامت مردم ارائه می‌شود.

کیانی گفت: کیفیت مواد غذایی، سلامت و آموزش نیروی متخصص از اهداف اصلی برگزاری اولین نمایشگاه هتل، رستوران، کافه است.

  • حدود ۳۰ درصد مردم تهران کافه‌رو هستند

محمدرضا صفری، مدیر اولین نمایشگاه هتل، رستوران، کافه و صنایع وابسته نیز با اشاره به اینکه بالای ۳۰ درصد مردم تهران کافه‌رو هستند که میانگین سنی آنها ۱۵ تا ۳۵ سال است، گفت: از آنجایی که موضوع کافه‌داری و کافه‌رفتن با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد، برگزاری نمایشگاه هتل، رستوران کافه و صنایع وابسته می‌تواند نتایج موثری را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه چنین نمایشگاهی در این حوزه تاکنون به صورت کامل و جامع در کشور برگزار نشده است، گفت: پیش از این نمایشگاه تنها محدود به مسابقه‌های قهوه و جشنواره قهوه بود ولی امروز این نمایشگاه به صورت کامل و جامع در نظر گرفته شده است.

مدیر اولین نمایشگاه هتل، رستوران، کافه و صنایع وابسته با اشاره به اینکه موضوع کافه و کافه‌روی و فرهنگ کافه‌گردی امروزه در حال افزایش است، گفت: این نمایشگاه مخاطب خاص و عام خواهد داشت که در آن مردم عادی و کافه‌روها مخاطبان عام و دوستداران و فعالین فرهنگ، هنر، سینما، موسیقی، گالری، نویسندگی و نقادی مخاطبان خاص به شمار می‌روند.

وی یادآور شد: حدود 4200 کافه و 4000 رستوران در تهران فعال بوده و بالای 30 درصد مردم تهران کافه رو هستند که میانگین سنی آنها 15 تا 35 سال است و از آنجایی که موضوع کافه داری و کافه رفتن بر روی سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد برگزاری این نمایشگاه می تواند نتایج موثری را به همراه داشته باشد.

 صفری خاطرنشان کرد: امروزه به دلیل نبود فرهنگی مناسب در حوزه کافه داری در برخی از کافه‌ها قلیان ارائه می‌شود که این موضوع اشتباه بوده و می‌تواند سلامت مردم را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و آسیب‌های زیادی را به همراه داشته باشد که ما از طریق برگزاری این نمایشگاه سعی کرده مخاطبانمان را با این موضوع آشنا کنیم و سلامت مردم را با اشاعه فرهنگ صحیح کافه ‌داری مورد توجه قرار دهیم.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت مقوله گردشگری در دنیای امروز و وابسته بودن و مرتبط بودن سه بخش هتل، رستوران و کافه گفت: در کشورهای پیشرفته به گردشگری غذا و کافه در کنار سایر بخش‌های گردشگری به چشم یک مسئله توسعه‌ای، کارآفرینی و درآمدزا نگریسته می‌شود که ما در این نمایشگاه به دنبال گسترش این دیدگاه در کشور هستیم.

نخستین نمایشگاه هتل، رستوران، کافه و صنایع وابسته با هدف تمرکز بر بازار، تولید و تبلیغات صنوف هتل، رستوران و کافه از 16 تا 19 مرداد سال جاری در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

 

خواندن 341 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

جدیدترین عناوین

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری عصر اقتصاد بلامانع است. عصر اقتصاد مسئولیت مطالب از سایر منابع را عهده دار نمی باشد. 1395