شنبه, 16 تیر 1397 ساعت 10:09

اطلاعات تکميلي

  • مدیرعامل بیمه دی مطرح کرد؛

ضرورت فعالیت استارتاپ‌ها در صنعت بیمه

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سمیرابابایی

عصراقتصاد: مدیر عامل بیمه دی گفت: در صنعت بیمه زیرساخت‌های لازم برای فعالیت استارتاپ‌ها فراهم بوده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

نشست ماهانه استارتاپ‌های فین تک چهارشنبه هفته گذشته در ساختمان بیمه دی برگزار شد. در این مراسم "مجید بختیاری" مدیرعامل بیمه دی، گفت: یکی از راه های ایجاد تحول در صنعت بیمه شکل‌گیری و تقویت استارتاپ‌ها است و با توجه به اعتماد کامل به پیشرفت استارتاپ ها در کشور، همواره در جهت حمایت از آن ها تلاش شده است.

  • زیرساخت های لازم برای فعالیت استارتاپ ها فراهم است

وی افزود: در صنعت بیمه زیرساخت های لازم برای فعالیت استارتاپ ها فراهم است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

  • تغییر نگاه مدیران بیمه به استارتاپ ها

بختیاری با اشاره به میزان سرمایه گذاری صنعت بیمه در حوزه فنآوری اطلاعات، ادامه داد: درصنعت بیمه با بررسی شاخص‌های مرجع دنیا (فروش و صدور بیمه نامه ها) باید نگاه مدیران به فناوری اطلاعات تغییر یابد که در این زمینه بسیار عقب هستیم.

مدیرعامل بیمه دی تصریح کرد: افراد و موسسات در صورت داشتن تخصص‌های لازم در زمینه فناوری اطلاعات، در کنار صنعت بیمه بوده و لذا باید نگاه مدیران صنعت بیمه به فناوری اطلاعات تغییر یابد. متاسفانه در زمان صحبت از فناوری اطلاعات در صنعت بیمه، سریعا با موضع گیری هایی روبه رو می شویم.

  • استفاده از استارتاپ ها در بیمه نامه های عمر

به گفته بختیاری، بیمه دی از دو سال گذشته در بیمه نامه های عمر از فنآوری اطلاعات استفاده کرده است و در سایر بیمه نامه ها نیز در حال انجام است.

  • طراحی بیمه نامه های جدید، درخواست مردم از صنعت بیمه

بختیاری با اشاره به توقعات مردم از صنعت بیمه، بیان داشت: ارائه محصولات و خدمات بیمه ای به بهترین شکل ممکن و ارائه پوشش های جدید بیمه ای، انتظار مردم از صنعت بیمه است.

  • ضریب نفوذ بیمه در ایران در مقایسه با دنیا پایین است

مدیرعامل بیمه دی با بیان اینکه در ایران ضریب نفوذ بیمه 2/2 درصد است، خاطرنشان کرد: متاسفانه ضریب نفوذ بیمه در ایران در مقایسه با سایر کشورها فاصله زیادی داشته که عوامل بسیاری  نیز در این امر تاثیر گذار است .

  • ضرورت اطلاع رسانی در بیمه نامه های الکترونیک

وی ادامه داد : در ایران در حوزه بیمه نامه های الکترونیک باید اطلاع رسانی شده و شکاف بین تحولات صنعت بیمه با حوزه خدمات برطرف شود.

به گفته بختیاری، میزان استفاده از خدمات بیمه ای در هر کشور نشان دهنده پیشرفته بودن آن است.

  • نقش موثر استارتاپ ها در صنعت بیمه

همچنین در این نشست "قاسم نعمتی" رییس مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی با اشاره به اینکه در ایران هیچ کس مخالف تقویت فعالیت‌های استارتاپی نیست، گفت: با توجه به اینکه در ایران فعالیت استارتاپ‌ها جای کار بسیاری دارد ، نباید خود را در نقطه بهینه درنظر بگیریم. فعالیت استارتاپ ها درصنعت بیمه به دلیل ارتباط با سایر کسب وکارها، بسیار مهم است، اما متاسفانه تعداد شرکت‌های بیمه ای فعال در این زمینه به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد.

به گفته وی، در بیمه مرکزی زیرساخت های لازم برای فعالیت استارتاپ ها به طور نسبی فراهم است.

  • 50 درصد پرتفوی شرکت های بیمه، شخص ثالث است

نعمتی ادامه داد: در شرکت های بیمه 50 درصد پرتفوی آن ها متعلق به بیمه نامه های شخص ثالث است و در حال حاضر فعالیت آن ها به صورت آنلاین انجام می شود.

  • ضرورت فرهنگ سازی درصنعت بیمه

رییس مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نگاه مردم به صنعت بیمه هزینه ای است، بیان داشت: متاسفانه در ایران مردم به این باور نرسیده اند که مقوله بیمه در زندگی آنها یک الزام است و باید در این خصوص فرهنگ سازی شود.

وی افزود: متاسفانه در ایران افراد به دلیل عدم تنوع در محصولات بیمه ای به سراغ خرید بیمه نامه نمی روند و شرکت‌های بیمه نیز به دلیل هزینه های زیاد و حاشیه سود پایین، نمی‌توانند محصولات جدیدی ارائه کنند.

  • بی توجهی به صنعت بیمه به دلیل عدم تنوع محصولات

رییس مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از توقعات اهالی صنعت بیمه از استارتاپ‌ها، کاهش هزینه ها برای افراد جامعه است و استارتاپ‌ها نباید تنها موفقیت خود را در نظر بگیرند. به گفته وی، عدم تنوع محصولات بیمه ای یکی از عوامل بی توجهی به صنعت بیمه است.

خواندن 66 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

جدیدترین عناوین

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری عصر اقتصاد بلامانع است. عصر اقتصاد مسئولیت مطالب از سایر منابع را عهده دار نمی باشد. 1395