سه شنبه, 03 مهر 1397 ساعت 11:13

اطلاعات تکميلي

  • معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

تدوین استاندارد برای احداث راه‌های اختصاصی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

عصر اقتصاد: معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت جمع بندی آمار تصادفات ترافیکی و غیر ترافیکی در بررسی سوانح جاده‌ای کشور گفت: باید استانداردهایی برای ساخت جاده‌های اختصاصی تهیه شده و همچنین تکلیف آن دست از راه های محلی و اختصاصی که مردم برای حمل ونقل از آن ها استفاده می کنند، مشخص شود.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، مهرداد تقی‌زاده با اشاره به ضرورت توجه به آمار حوادث غیرترافیکی که در راه‌های محلی و اختصاصی اتفاق می‌افتد، گفت: طبق تصویب کارگروه باید جمع آمار ترافیکی و غیر ترافیکی به عنوان آمار تصادفات لحاظ شود. البته می توان آمار را تفکیک کرد، اما وقتی قرار است وضعیت سوانح و بهبود یا پسرفت آمار سنجیده شود، ملاک جمع تصادفات است.

وی ادامه داد: حتی اگربخشی از سوانح رخ داده غیر ترافیکی باشد و درست هم ثبت شده باشد، باید در جهت کاهش این آمار اقدام کرد. چراکه وجود ۱۲۰۰ تلفات غیر ترافیکی باید مورد توجه قرار بگیرد.

تقی‌زاده ادامه داد: باید استانداردهایی برای ساخت راه اختصاصی طراحی شده، سپس باید سوانح مربوط به این دست راه ها پایش شده و سعی در کاهش آن شود. در راه اختصاصی نیز باید علایم راهنمایی و رانندگی نصب شود. باید صاحبان راه های اختصاصی را ملزم به دریافت خدمات از سازمان راهداری، پلیس راهور، اورژانس و هلال احمر کرد و حتی می توان برای دریافت این خدمات عوارض دریافت کرد. در واقع این نهادها باید بر راه های اختصاصی مانند سایر راه های کشور نظارت داشته باشند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی به ضرورت نظارت نهادهای مسئول بر راه‌های محلی و اختصاصی اشاره کرد و گفت: اما مشکل دیگری نیز وجود دارد: به عنوان مثال ملاحظه می شود که رانندگان در راه های اختصاصی با سرعت غیر مجاز حرکت می کنند. در کشورهای دیگر داخل زمین های اختصاصی با سرعت بسیار پایین حرکت می کنند که نشان می دهد در این راه ها نیز نظارت بر سرعت وجود دارد.

وی ادامه داد: ممکن است مشکلی به نام تصادفات ساختگی وجود داشته باشد که تشخیص این موارد بر عهده پلیس است. بنابراین این دست سوانح با تشخیص دادستانی باید از آمار حوادث کم شوند. چراکه اگر چنین اتفاقی بیافتد، جرم اتفاق افتاده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی سپس گفت: روشن شدن تکلیف جاده‌هایی که توسط مردم به عنوان محل عبور تشخیص داده شده، از جمله اقداماتی است که باید در دستور کار قرار بگیرد. این دست راه ها باید مسدود شده و یا استانداردسازی شوند. نهایتا هیچ راهی جز با تایید وزارت راه و شهرسازی نباید ساخته شود.

خواندن 245 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

جدیدترین عناوین

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری عصر اقتصاد بلامانع است. عصر اقتصاد مسئولیت مطالب از سایر منابع را عهده دار نمی باشد. 1395