سه شنبه, 27 آذر 1397 ساعت 14:12

توسعه شبکه ریلی مهمترین اولویت های دولت تدبیر و امید

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیرعامل شرکت ساخت و زیربناهای حمل و نقل گفت: هم اکنون سه هزار و 197 کیلومتر شبکه ریلی، یک هزار و 167 کیلومتر آزاد راه و هفت هزار و 800 کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی در دست ساخت قرار دارد.

«خیرالله خادمی» روز سه شنبه در نشست خبری سومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل کشور در جمع خبرنگاران افزود: توسعه شبکه ریلی کشور یکی از مهمترین اولویت های دولت تدبیر و امید است و علاوه بر ساخت سه هزار و 197 کیلومتر خطوط ریلی در کشور، هم اکنون کار مطالعاتی ساخت پنج هزار و 200 کیلومتر خطوط ریلی دیگر در مسیرهای مختلف نیز در دست اقدام است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم اکنون ساخت یک هزار و 167 کیلومتر آزادراه در کشور در دست اقدام است، گفت: برای ساخت 2 هزار و 200 کیلومتر آزادراه نیز در کشور سرمایه گذاران پیشنهادهای خود را ارائه داده اند که هم اکنون در دست مطالعه است.
خادمی در ادامه با اشاره به پیشرفت 92 درصدی منطقه یک آزادراه تهران- شمال، اظهار داشت: هم اکنون روسازی بتنی 55 درصد این مسیر انجام شده و 45 درصد باقی مانده آن در دست اجراست.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: انتظار داریم تا پایان امسال همه عملیات ساخت پل ها، تونل ها و مسیر آزادراهی این قطعه تکمیل و در صورتی که ایمنی این مسیر با نصب علایم و تاسیسات تونل ها تامین شود، این قطعه برای تردد مردم آماده می شود .
مدیر عامل شرکت ساخت تاکید کرد: بدون شک با توجه به تلاش پیمانکاران ایرانی، عملیات اجرایی و عمرانی منقطه یک آزاد راه تهران شمال، به طول 32 کیلومتر تا پایان امسال به پایان می رسد.
خادمی با بیان اینکه پیمانکاران ایرانی در منطقه 2 آزادراه تهران- شمال فعال هستند و کار به سرعت در حال پیشرفت است، گفت: خوشبختانه 6 سرمایه گذار خارجی نیز پیشنهادهای فاینانس تامین مالی ساخت منطقه 3 آزادراه تهران- شمال را ارائه داده اند و جلساتی نیز با وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مستضعفان برگزار شده تا تصمیم نهایی برای آغاز عملیات اجرایی منطقه 3 آزادراه تهران-شمال اتخاذ شود.

منبع: ایرنا
خواندن 445 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

جدیدترین عناوین

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری عصر اقتصاد بلامانع است. عصر اقتصاد مسئولیت مطالب از سایر منابع را عهده دار نمی باشد. 1395