شنبه, 15 دی 1397 ساعت 10:36

حمل و نقل بین المللی قربانی مدیریت غیر اصولی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

عصراقتصاد رئیس انجمن صنفي شرکت هاي حمل ونقل بين المللي ايران گفت: رفتارهای چندگانه مدیران سازمان در مرزهای مختلف در خصوص ورود و خروج کامیون ها در مرزها و اسناد همراه آنها باعث ایجاد مشکلاتی در حمل ونقل بین المللی می شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی شرکتهای حمل ونقل بین المللی ایران، نشستی در خصوص بررسی مسائل و مشکلات قاچاق کالا و مهمترین مشکلاتی که شرکتهای حمل ونقل بین المللی با آن مواجه هستند در سالن اجتماعات انجمن برگزار شد.

در ابتدای جلسه یونس جاوید، رئیس هیات مدیره انجمن به بیان مشکلات شرکتهای حمل و نقل بین المللی در خصوص قاچاق کالا و اداره امور شرکتها در حوزه های مختلف پرداخت.

 وی عنوان کرد: در حال حاضر پرونده هایی میلیاردری در زمینه قاچاق کالا وجود دارد که قابلیت ارجاع به دیوان عدالت اداری را ندارند چراکه نهاد یا افرادی که در این خصوص مقصر هستند از مجازات تبرئه شده و در نهایت مقصر اصلی به ناحق  شرکت های حمل و نقل بین المللی شناخته می شوند که باید جریمه های سنگینی را پرداخت کنند.

 یکی دیگر ازمشکلاتی که حمل و نقل بین المللی ما با آن مواجه است مساله مربوط به اسناد کالاست که از متصدیان حمل مطالبه می کنند ، در حالی که این اسناد مانند ثبت سفارش به حمل کننده ارتباطی پیدا نمی کند و بعضی از گمرکات به صورت سلیقه ای یا تاکید به دریافت اصل بارنامه از راننده دارند در حالی که این سند رابطه بین صاحب کالا و متصدی حمل است.

 از دیگر مسائل حائز اهمیت بحث کارنه تیر ودر نهایت  آیین نامه تاسیس شرکتهای حمل و نقل بین المللی است که خوشبختانه با انتصاب آدم نژاد به عنوان معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی قطعا به پیشبرد و حل معضلات این امور کمک بزرگی خواهد کرد .

یونس جاوید درادامه اظهار کرد: رفتارهای چندگانه مدیران سازمان در مرزهای مختلف در خصوص ورود و خروج کامیونها در مرزها و اسناد همراه آنها باعث ایجاد مشکلاتی در حمل ونقل بین المللی می شوند.

نفیسی ،مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین جلسه ای در انجمن صنفی شرکتهای حمل ونقل بین المللی ایران بیان کرد: ما به دنبال شناسایی مسائل و مشکلات حوزه حمل ونقل بین المللی هستیم تا بتوانیم با تعامل و همفکری یکدیگر مسائل و مشکلات را استخراج کرده و جهت بررسی به وزیر راه و شهرسازی ارائه دهیم.

در ادامه جلسه حسینی ،معاون دفتر ترانزیت عنوان کرد : بحث مربوط به قاچاق کالا موضوعی است که برای وزیر راه و شهرسازی هم از اهمیت بالایی برخوردار است. پیشنهاد در رابطه با این موضوع برای کمک به بخش دولتی یک کمیته بررسی تشکیل شود.

ما باید به دنبال این باشیم که چگونه می توانیم در برابر مشکلات ترانزیتی از خود محافظت کنیم و چه اقداماتی می توان انجام داد.

نفیسی در خصوص آیین نامه تاسیس شرکتهای حمل ونقل بین المللی اظهار کرد: آیین نامه ی فعلی دارای نقاط ضعفی است که باید برطرف شود. ما باید عوامل موثر در تاسیس یک شرکت حمل ونقل بین المللی را بررسی و در آیین نامه لحاظ کنی، صرفا شخصی تنها با شرکت در آزمون تاسیس شرکت حمل ونقل سازمان راهداری و کسب نمره قبولی صلاحیت لازم برای این امر را نخواهد داشت و باید یکسری اصول و قوانین در نظر گرفته شود. با همکاری انجمن و سازمان راهداری اصلاحات آیین نامه را انجام خواهیم داد تا نقاظ ضعف آیین نامه برطرف شود .

وی به تدوام برگزاری جلسات انجمن با سازمان راهداری ، بیان مشکلات حوزه حمل و نقل بین المللی و همفکری در جهت رفع مشکلات تاکید کرد.

 جلسه با بررسی موارد مطروحه و اظهارنظرهای طرفین برگزار و مقرر شد این جلسات به صورت دائمی و ماهانه  تداوم یابد.

همچنین در این نشست رضا نفیسی ، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به همراه معاونان ،شان مهندس جمیلی و مهندس حسینی، رئیس هیات مدیره و دبیر انجمن  چند تن از اعضای هیات  مدیره و رئیس و معاونان بخش امور گمرکی و ترانزیت انجمن  در این انجمن حضور داشتند .

خواندن 61 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

جدیدترین عناوین

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری عصر اقتصاد بلامانع است. عصر اقتصاد مسئولیت مطالب از سایر منابع را عهده دار نمی باشد. 1395